Dead by Daylight Wiki
Advertisement
Dbd-survivor-closet.png

Szafki to czerwone, wysokie kabiny, w których ocalali mogą się schować. Łowczyni używa je także, by napełnić swój zapas toporów myśliwskich IconHelpLoading huntress.png.

Zastosowanie[]

Ocalali mogą wejść do pustych szafek. Jeżeli w szafce znajduje się już ocalały, to gracz, który próbuje wejść do niej, pokaże zaskoczoną ekspresję twarzy i zamknie szafkę. Gdy szafka jest pusta, ocalały może powoli i cicho do niej wejść lub szybko do niej wskoczyć, co jest o wiele głośniejsze, ale skraca czas trwania animacji wchodzenia. W przypadku szybkiego wchodzenia Zabójca dostaje wizualne powiadomienie. Przy wychodzeniu obowiązują te same zasady, co przy wchodzeniu. Jeśli ocalały posiada umiejętność Szybko i cicho IconPerks quickAndQuiet.pngzasięg powiadomienia jest zredukowany.

Zabójca ma możliwość otwierania szafek i sprawdzania, czy ktoś jest w środku. Jeżeli znajdzie w środku ocalałego, pojawia się animacja wyciągania z szafki i zarzucania go sobie na ramię. Taki ocalały jest automatycznie ranny, nawet, jeśli wszedł do szafy zdrowy. Jeżeli nikogo nie ma w szafie, zabójca tylko głośno zatrzaskuje drzwiczki.

Gdy ocalały ukrywa się w szafie zbyt długi czas, do szafy przylatują wrony i siadają na niej. Jeśli gracz dalej się w niej ukrywa, wrony zaczynają zataczać koła wokół szafy, robiąc hałas i ewentualnie alarmując zabójcę.

Szafki mają tłumiący wpływ na oddechy i jęki bólu ocalałych. Efekt ten jest równy umiejętności Żelazna wola IronWill.gif na poziomie 1. W szafie ocalali będą oddychać cicho, jednak doświadczony zabójca będzie mógł wychwycić ten dźwięk. To samo tyczy się jęków bólu. Gdy ocalały jest ranny, w trakcie wchodzenia do kryjówki zostawi on dwie kałuże krwi przed szafą. Spostrzegawczy zabójca z łatwością to zauważy.

Ciekawostki[]

  • Szafki uniemożliwiają Iskrze Carter'a od Doktora zwiększania poziomu szaleństwa ocalałego.
  • Ukrywanie się w szafie, gdy Doktor jest w trybie Kary w pobliżu, jest najlepszym sposobem, aby nie ujawnić swojej lokacji przez krzyki.
  • Ukrywanie się w szafie będzie, także powoli zmniejszało poziom szaleństwa ocalałego, dopóki Doktor będzie w trybie Kary.
  • Gdy ocalały jest na 3 poziomie szaleństwa nie będzie on krzyczał w szafie, jednakże nadal będzie miał halucynacje.
  • W szafkach są topory łowieckie Łowczyni. Może ona do nich podejść i napełnić swój zapas.

Elementy na Mapie
IconStatusEffects sleepPenalty.png Budziki IconPowers trap.png Pułapki na Niedźwiedzie Dbd-gameplay-crate.png Skrzynie IconPerks spiesFromTheShadows.png Wrony
IconFavors murkyReagent.png Mgła IconHelp exitGates.png Bramy Wyjściowe IconHelpLoading generators.png Generatory IconHelpLoading hatch.png Właz
IconHelpLoading hook.png Haki IconHelp jigsawBoxes.png Skrzynie Jigsawa IconHelp lockers.png Szafki IconFavors quarterMoonBouquet.png Światło Księżyca
IconHelp pullDown.png Palety IconHelp poolsOfDevotion.png Wody Pobożności IconHelpLoading totem.png Totemy IconHelp window.png Okna
IconHelp breakableDoors.png Ściany IconHelp cagesOfAtonement.png Klatki Odkupienia QuestIcons glyph.png Glify
Advertisement