Dead by Daylight Wiki
Advertisement
Tooltip icon

Palety, są interaktywnymi obiektami w grze Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Używanie[]

Stany[]

Palety mają dwa stany: stojący i leżący. Na początku meczu wszystkie palety na mapie są w stanie stojącym, co powoduje, że i ocalali i zabójcy mogą przejść obok nich bez żadnej interakcji. Zabójcy nie mogą nic zrobić z paletą w tym stanie, zaś ocalali mogą ją "zrzucić" i przy okazji ogłuszyć zabójcę, jeżeli jest wystarczająco blisko. Po zrzuceniu palety ocalali mogą przez nią przeskakiwać, co czyni ją podobną do okien.

Niszczenie[]

Zabójca nie może przeskakiwać przez palety, ale może je permanentnie zniszczyć.

Niszczenie palety powoduje krótką animację, w której zabójca kopie paletę nogą (Traper, Widmo, Wieśniak, Łowczyni, Kształt, Doktor, Leatherface, Freddy Krueger, Świnia, Klaun, Legion i Ghost Face), niszczy ręką (Pielęgniarka i Wiedźma) lub bronią (Zjawa, Plaga). To momentalnie zmienia ich wizję, gdyż kamera spojrzy w dół na niszczoną paletę, dając ocalałemu szansę na ucieczkę. Daje mu także szansę na łatwe oślepienie zabójcy latarką, ponieważ w trakcie animacji jest unieruchomiony i nie może ruszać głową. Za niszczenie palety zabójcy otrzymują 100 Punktów Krwi.

Wieśniak i Leatherface, jako jedyni zabójcy posiadający piły łańcuchowe, są w stanie zniszczyć paletę wbiegając na nią z uruchomioną piłą w ręku.

Ogłuszenie paletą[]

Jeżeli morderca znajduje się w obszarze na który ma spaść paleta, bądź jest zaraz obok palety, a ocalały właśnie zrzucił paletę, zabójca zostanie odepchnięty do tyłu i ogłuszony przez krótki czas, ponownie tracąc wizję otoczenia przed sobą, spowodowaną kołysaniem się kamery. To nagrodzi ocalałego punktami krwi w kategorii Zuchwałość.

Podnoszenie z palety[]

Ranny ocalały, gdy przeskakuje przez paletę, może zostać podniesiony przez mordercę, co automatycznie zmieni jego stan na umierający.

Ulokowanie palet[]

Palety pojawiają się w losowych miejscach na początku meczu.

Punkty orientacyjne[]

Chociaż palety pojawiają się w losowych miejscach, są miejsca, gdzie zawsze można znaleźć palety - w punktach orientacyjnych każdej z map (np. parostatek na mapie Blada Róża).

Strategie[]

Palety na niektórych mapach (np.Złomowisko Autohaven) pojawiają się pomiędzy stertami złomu (ulokowane zazwyczaj w centrum mapy), przypominającymi małe labirynty, co czyni je idealnym sposobem na uciekanie przed zabójcą.

Pielęgniarka[]

Pielęgniarka podczas teleportacji nie może zostać ogłuszona przez ocalałego nawet, gdy ocalały dostanie za to punkty.

Teleportacja jest praktycznie w pełni animacją, co powoduje, że żaden z zewnętrznych bodźców typu zrzucenie palety nie wpływa na teleportację.

Widmo[]

Widmo może zostać ogłuszony paletą nawet gdy jest niewidzialny, spowoduje to dłuższą animację ogłuszenia oraz chwilowe ukazanie zabójcy.

Wieśniak[]

Jeżeli w odpowiednim momencie zostanie zrzucona paleta, może ona ogłuszyć Wieśniaka nawet podczas biegu z piłą. Jednakże moment, w którym należy zrzucić paletę aby to spowodować, jest tak trudny do wyczucia i ustalenia, że często kończy się spotkaniem piły z ocalałym zamiast z paletą.

Memento Mori[]

Animacje takie jak Memento Mori nie mogą zostać przerwane przez zrzucenie palety.

Wytrzymały[]

Umiejętność Wytrzymały IconPerks enduring.png powoduje skrócenie ogłuszenia wywołanego paletą.

Noszenie ocalałego[]

Gdy zabójca noszący ocalałego znajdzie się w obszarze zrzucanej palety, nadal można go ogłuszyć i przy okazji puści ocalałego co da mu czas na ucieczkę.

Elementy na Mapie
IconStatusEffects sleepPenalty.png Budziki IconPowers trap.png Pułapki na Niedźwiedzie Dbd-gameplay-crate.png Skrzynie IconPerks spiesFromTheShadows.png Wrony
IconFavors murkyReagent.png Mgła IconHelp exitGates.png Bramy Wyjściowe IconHelpLoading generators.png Generatory IconHelpLoading hatch.png Właz
IconHelpLoading hook.png Haki IconHelp jigsawBoxes.png Skrzynie Jigsawa IconHelp lockers.png Szafki IconFavors quarterMoonBouquet.png Światło Księżyca
IconHelp pullDown.png Palety IconHelp poolsOfDevotion.png Wody Pobożności IconHelpLoading totem.png Totemy IconHelp window.png Okna
IconHelp breakableDoors.png Ściany IconHelp cagesOfAtonement.png Klatki Odkupienia QuestIcons glyph.png Glify
Advertisement