Dead by Daylight Wiki
Advertisement
IconHelp obsession

Obsesja jest jedną z mechanik gry Dead by Daylight IconHelp DBDlogo wprowadzona po raz pierwszy w Aktualizacji 1.2.1, razem z Laurie Strode i jej umiejętnością Kształtu Kształt}}

Opis[ | ]

Obsesja jest uruchamiana obecnością co najmniej jednej Umiejętności IconHelp perks lub Dodatku Dodatek}} używających tej mechaniki i naznacza jednego Ocalałego Obsesją Zabójcy.
Obsesja jest wskazywana przez pajęcze nogi Bytu Byt}} otaczające ikonę Statusu HUD Obsesji i ogłaszana przez globalną wskazówkę dźwiękową odtwarzaną na początku Rozgrywki.
Nogi pająka będą się poruszać z boku na bok, jeśli Obsesja jest w Pościgu.

Mechanika[ | ]

Mechanika Obsesji była główną częścią Umiejętności dodanych do Dead by Daylight w CHAPTER II: The HALLOWEEN® Chapter, przynosząc ze sobą unikalną rozgrywkę pomiędzy Zabójcą, a jego wyznaczoną Obsesją.

Warunkiem koniecznym dla działania Obsesji jest wybranie konkretnego Dodatku lub Umiejętności, przez co najmniej jednego z graczy.

Każdy z nich ma wtedy równą szansę na zostanie Obsesją, chyba, że posiada on modyfikator.

Szansa i Modyfikatory[ | ]

Każda z rzeczy do odblokowania wpływająca na szansę zostania Obsesją zwiększa ją zawsze dwukrotnie lub zmniejsza dwukrotnie, jednak nie daje to nigdy 100% pewności, gdyż zmienia się wyłącznie prawpodopobieństwo.

Dopóki Zabójca lub którykolwiek z Ocalałych nie użyje Umiejętności wyznaczającej konkretnego Ocalałego jako następną Obsesję po wystąpieniu określonej interakcji, początkowo wybrana Obsesja zostanie Obsesją do końca Rozgrywki. Śmierć początkowej Obsesji nie wybiera automatycznie nowej Obsesji, aby ją zastąpić.

Elementy do Odblokowania[ | ]

Jeśli jakikolwiek Ocalały lub Zabójca przyniesie którykolwiek z poniższych przedmiotów do odblokowania, Mechanika Obsesji zostanie uruchomiona na daną Rozgrywkę:

Umiejętności Ocalałego[ | ]

Pakt Krwi}} Pakt Krwi

To tak, jakby obudziła się utajona część ciebie. Czujesz, że możesz sięgnąć poza siebie, by zdobyć pomoc.

  • Gdy ty lub Obsesja Obsesja}} odniesiecie Ranny Krytyczny}}, to widzicie nawzajem swoje Aury Aura}}.
  • Po wyleczeniu obsesji zostaje Uleczona Zdrowy}} lub obsesja uleczy Ciebie dostajecie obydwoje Pośpiech IconStatusEffects haste efekt na 4/6/8s.
  • Zmniejsza szansę zostania obsesją.
  • Jeśli jesteś obsesją umiejętność wyłącza się.

Unikalna dla Cheryl Mason przed 35 poziomem, po 35 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Ostateczny Cios}} Ostateczny Cios

Używając pierwszej rzeczy, jaka wpada ci w rękę, dźgasz napastnika w ostatecznej próbie ucieczki.

Gdy ktoś zdejmie cię z Haka Haki}} lub gdy zejdziesz z niego samodzielnie, Ostateczny Cios stanie się aktywny i dostępny przez 40/50/60 sekund.

Gdy Ostateczny Cios jest aktywny i złapie cię zabójca, wykonaj test umiejętności, aby automatycznie mu się wyrwać i ogłuszyć go na 5 sekund.

  • Udany lub nieudany test umiejętności Ostateczny Cios spowoduje wyłączenie umiejętności.
  • Skuteczne ogłuszenie zabójcy zmieni cię w obiekt Obsesji Obsesja}}.
  • Zwiększa szanse na zostanie obsesją.
  • Zabójca może mieć obsesję na punkcie jednego ocalałego naraz.

„Nie ma się czego bać.” — Laurie Strode

Unikalna dla Laurie Strode przed 40 poziomem, po 40 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Za Ludzi}} Za Ludzi

Ryzykujesz życiem dla innych.

  • Umiejętność Za Ludzi jest aktywna wyłącznie przy pełnym zdrowiu.
  • Naciśnij przycisk aktywnej umiejętności, lecząc innego ocalałego bez Apteczki Apteczka}}, aby natychmiast zmienić ich stan z Agonii Agonia}} na Ranny Krytyczny}} lub z Ranny na Zdrowy IconHelp healthy.
  • Otrzymujesz stan Ranny i efekt Okaleczony IconStatusEffects broken na 110/100/90s.
  • Stajesz się Obsesją Obsesja}}.
  • Wyposażenie tej umiejętności Zmniejsza prawdopodobieństwo zostania obsesją na początku próby.
  • Zabójca na raz może mieć tylko jedną obsesję.

"Możemy napisac własną historię i zdecydować, jak ma się skończyć." — Zarina Kassir

Unikalna dla Zarina Kassir przed 35 poziomem, po 35 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Ludzki Zapał}} Ludzki Zapał

Zło zawsze cię znajdzie.

Umiejętność aktywuje się po wykonaniu 3 uderzeń ochronnych.

Kolejne obrażenia, które wywołałyby u ciebie Stan Agonii Agonia}} po Stanie Krytycznym Krytyczny}}, są ignorowane.

Kolejne Pełne Wyleczenie Zdrowy}} spowoduje pokazanie zabójcy twojej Aury Aura}}, jeśli znajdziesz się od niego dalej niż 12/14/16 metrów.

Umiejętność wyłączy się przy kolejnym przejściu w stan agonii.

  • Zwiększa szansę, że staniesz się Obsesją Obsesja}} zabójcy.
  • Zabójca może mieć obsesję na punkcie tylko jednego ocalałego na rozgrywkę.

„Śmierć ma na moich plecach celownik większy niż stadion baseballowy.” — Ash Williams

Unikalna dla Ash Williams przed 40 poziomem, po 40 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Obiekt Obsesji}} Obiekt Obsesji

Łączy cię z zabójcą nadprzyrodzona więź.

  • Jeżeli patrzysz w jego kierunku, łącząca was więź ujawni wam nawzajem swoje Aury Aura}}.
  • Ten efekt działa tylko wtedy, gdy jesteś poza zasięgiem terroru zabójcy.
  • Jeżeli jesteś Obsesją Obsesja}}, ten efekt działa na maksimum 56/64/72 metrów.
  • W przeciwnym wypadku działa na maksimum 44/56/64 metrów.
  • Zwiększa twoje szanse na zostanie obsesją zabójcy.
  • Zabójca może mieć obsesję wyłącznie na punkcie jednego ocalałego na mecz.

„On mnie obserwował!” — Laurie Strode

Sole Survivor}} Sole Survivor

Opis Umiejętności nie został jeszcze dodany do szablonu.

Umiejętności Zabójcy[ | ]

Mroczne Oddanie}} Mroczne Oddanie

Pokaz twoich mocy tworzy rozprzestrzeniający się wir paniki.

Wpadasz w obsesję na punkcie jednego ocalałego. Trafienie obsesji podstawowym atakiem spowoduje, że przez 20 s będzie ona generować 32 m zasięgu terroru. W tym czasie twój zasięg terroru zostaje zmniejszony do zera.

Obsesja słyszy generowany przez siebie zasięg terroru przez cały czas trwania umiejętności.

„A strach opanuje nieposłusznego niewiernego, który bezpodstawnie będzie głosił moje przyjście.” - Tabliczka Adiris, 48.9

Unikalna dla Plagi przed 40 poziomem, po 40 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

Czuwak}} Czuwak

Jeden z Ocalałych staje się twoją obsesją.

  • Po powieszeniu Obsesji Obsesja}} na haku Czuwak aktywuje się na kolejne 35/40/45 sekund.
  • Gdy efekt jest aktywny, a Ocalały przerwie pracę nad Generatorem Generator}} przed jego pełnym naprawieniem, Byt IconHelp entity zablokuje dany Generator do zakończenia działania efektu Czuwak.
  • Zablokowane generatory są oznaczone białą Aurą Aura}}.
  • Zabójca w danej chwili może mieć Obsesję na punkcie tylko jednego ocalałego.

"Widziałem wyraz jego twarzy, gdy zorientował się, że zaraz umrze." — Caleb Quinn

Umierające Światło}} Umierające Światło

Jeden z Ocalałych staje się twoją obsesją. Szybkość jego akcji związanych z altruizmem jest zwiększona o 38/44/50%.
Kiedy twoja obsesja zginie lub zostanie złożona w ofierze, pozostali Ocalali otrzymują karę - szybkość naprawiania, leczenia i sabotowania zmniejsza się o 19/22/25%.
Jeżeli Zabójca zmieni obiekt obsesji, kara nałożona na Ocalałego zostanie zniesiona a szybkość jego akcji związanych z altruizmem zostaje zwiększona.

Tylko jedna obsesja na grę.

„To nie jest ta sama osoba...” — Dr Sam Loomis

Unikalna dla Kształtu przed 40 poziomem, po 40 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

Tajemny Pościg}} Tajemny Pościg

Jeden z ocalałych staje się twoją obsesją. Czaisz się w cieniu, po kolei eliminując ofiary. Gdy twoja obsesja wisi na haku, cecha otrzymuje żeton (maksymalnie 2/3/4).

Każdy żeton zmniejsza twój zasięg terroru o 4 m podczas pościgu.

Gdy ocalały ratuje obsesję z haka, ratujący staje się obsesją. Tracisz wszystkie żetony, jeśli obsesja zostanie poświęcona lub zabita.

  • Tylko jedna obsesja na rozgrywkę

„Nawet nie wiesz, co dla ciebie zaplanowałem. Tygodniami będą o tym pisać w gazetach - zadbam o to. - Ghost Face

Nemezis}} Nemezis

Chcesz wyrównać rachunki z tymi, którzy cię skrzywdzili. Ocalały, który oślepi cię lub ogłuszy paletą bądź szafką, staje się twoją obsesją.

Za każdym razem, gdy nowy ocalały zostaje Obsesją Obsesja}}, otrzymuje efekt Nieświadomy na 40/50/60 sekund, a jego Aura Aura}} staje się dla ciebie widoczna przez 4 sekundy.

  • Zabójca może mieć wyłącznie jedną Obsesję naraz.

„Tylko głupiec pluje w twarz demona i ogłasza się zwycięzcą." - Doktryna Renjira

Baw Się Swoim Jedzeniem}} Baw Się Swoim Jedzeniem

Za każdym razem, gdy podczas Pościgu Obsesji Obsesja}} pozwolisz jej uciec, Baw się Swoim Jedzeniem otrzyma 1 Żeton, do maksimum 3 Żetonów:

  • Każdy Żeton nadaje łączący się 3/4/5 % efekt Pośpiech IconStatusEffects haste, do maksimum 9/12/15 %.

Każdy Podstawowy lub Specjalny Atak zużywa 1 Żeton.

Baw się Swoim Jedzeniem ma czas odnowy trwający 10 sekund na akumulowanie Żetonów.

Możesz mieć obsesję na punkcie jednego Ocalałego na raz.

"Oszukałeś ich, prawda, Michael? Ale nie mnie." — Dr. Sam Loomis

Uraza}} Uraza

  • Za każdym razem, gdy Ocalali ukończą naprawę generatora, obsesja dostrzega twoją aurę przez okres 5/4/3 s.
  • Za każdym razem, gdy Ocalali ukończą naprawę generatora, dostrzegasz położenie wszystkich Ocalałych przez okres 3 s.
  • Gdy Ocalali naprawią wszystkie wymagane generatory, na obsesję zostanie nałożony efekt Narażenia i uzyskasz możliwość zabicia swojej obsesji.

Unikalna dla Zjawy przed 40 poziomem, po 40 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

Zapamiętaj Mnie}} Zapamiętaj Mnie

Jeden z ocalałych staje się twoją obsesją. Za każdym razem, gdy uderzysz swoją obsesję, wydłużasz czas otwarcia bram wyjściowych o 4 s do maksimum wynoszącego 8 dodatkowych/12 dodatkowych/16 dodatkowych s.

Twoja obsesja nie podlega wpływowi Zapamiętaj mnie.

Unikalna dla Koszmaru przed 35 poziomem, po 35 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

Najlepsze Zostaw na Koniec}} Najlepsze Zostaw na Koniec

Jeden z ocalałych staje się twoją obsesją. Otrzymujesz żeton za każdy udany atak, który nie został zadany twojej obsesji. Każdy żeton umożliwia wykonanie kolejnego ataku po udanym ataku 5 % szybciej. Możesz zebrać maksymalnie 8 Żetonów.

Jednakże zaatakowanie twojej obsesji sprawi, że stracisz 4/3/2 żetony. Gdy twoja obsesja została poświęcona na haku lub umarła, nie otrzymujesz żadnych żetonów.

„Śmierć zawitała do twojego małego miasteczka, szeryfie.” — Dr Sam Loomis

Dodatki Ocalałego[ | ]

Niezwykła Obrączka Ślubna}}
Niezwykła Obrączka Ślubna Opis dodatku nie został jeszcze dodany do Szablon:Add-on desc 2 Klucz IconItems key

Dodatki Zabójcy[ | ]

Czarne Pudełko}}
Czarne Pudełko Czarny karton wypełniony fotografiami.
  • Jeden z ocalałych staje się twoją obsesją.
  • Obsesja rozpoczyna mecz w Świecie Snu i nie może się obudzić.
  • Jedna obsesja na mecz.
Władca Snów IconPowers dreamDemon
Dziennik Judith}}
Dziennik Judith Dziennik należący do Judith M. Myers. Większość stron jest oszpecona przerażającymi i niepokojącymi rysunkami.
  • Znacznie zwiększa prędkość zdobywania punktów stalkingu podczas śledzenia ocalałego będącego obsesją.
  • Jedna obsesja na mecz.
Wewnętrzne Zło IconPowers stalker1

Ciekawostki[ | ]

  • Do Aktualizacji 2.1.0, ikona statusu Obsesji była ukryta przed Ocalałymi bez obsesji i nie została ujawniona do momentu jej śmierci.
  • Mimo że niektóre Umiejętności uruchamiają Mechanikę Obsesji, niekoniecznie dają one korzyści.
  • Do Aktualizacji 3.2.0, nie było sposobu na zmniejszenie szansy bycia Obsesją.
  • Nemezis IconPerks nemesisjest jedynym Przedmiotem do odblokowania, który nie wybiera Ocalałego na Obsesje Zabójcy na początku Rozgrywki. Ocalały jest wybierany na Obsesję tylko wtedy, gdy Umiejętność zostanie uruchomiona.
Advertisement