Moce

Z Dead by Daylight Wiki

Strona Moce zawiera listę wszystkich mocy Zabójców w grze Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Każdy z Zabójców posiada niepowtarzalną dla siebie moc która wpływa na ich unikalny styl gry.

Traper[edytuj | edytuj kod]

Pułapka na Niedźwiedzie[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers trap.png

Duża stalowa pułapka krępująca nogi ofiary. Pułapki leżą rozproszone na mapie i można je podnieść i podniesione i skorzystać z nich w dowolnym miejscu.

PUŁAPKA NA NIEDŹWIEDZIE

Domyślnie zaczynasz próbę z 1 pułapką na niedźwiedzie. Znajdź ich więcej na mapie.

Rozstawianie pułapki na niedźwiedzie:

Naciśnij i przytrzymaj przycisk mocy, aby rozstawić pułapkę na niedźwiedzie w odpowiednim miejscu przed sobą. Aktywowana pułapka na niedźwiedzie unieruchomi gracza, który na nią wejdzie. Zdrowy Ocalały, który złapie się w pułapkę na niedźwiedzie otrzyma stan krytyczny, ale może próbować uciec. Naciśnij przycisk interakcji, aby podnieść pobliskiego Ocalałego unieruchomionego przez pułapkę na niedźwiedzie.

Ponowne zastawianie pułapki:

Naciśnij i przytrzymaj przycisk mocy, stojąc w pobliżu pułapki na niedźwiedzie, aby ponownie zastawić ją w tym samym miejscu.

Zbieranie pułapek na niedźwiedzie:

Naciśnij przycisk interakcji, stojąc w pobliżu pułapki na niedźwiedzie, aby ją podnieść. Domyślnie możesz nosić maksymalnie 1 pułapkę na niedźwiedzie naraz.

Widmo[edytuj | edytuj kod]

Zawodzący Dzwon[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers bell.png

Ciężki, żelazny dzwon przesiąknięty starożytnymi mocami.Użytkownik wchodzi za jego pomocą do Świata Duchów.

ZAWODZĄCY DZWON

Naciśnij i przytrzymaj przycisk mocy, aby ukryć się. Naciśnij i przytrzymaj przycisk mocy ponownie podczas ukrywania, aby wyłączyć ukrywanie i otrzymać 1 sekundę przyspieszenia po ponownym pojawieniu się. Dźwięk Zawodzącego Dzwonu rozchodzi się w zasięgu 24 metrów.

Ukrywanie:

Podczas ukrywania Widmo otrzymuje zwiększoną prędkość ruchu, niemal całkowitą niewidzialność i efekt Niewykrywalny. Widmo nie może atakować podczas ukrywania, ale może wchodzić w interakcje z przedmiotami. Jasne światło sprawia, że Widmo automatycznie wychodzi z ukrycia.

Wieśniak[edytuj | edytuj kod]

Piła Łańcuchowa[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers chainsaw.png

Ciężka i zabójcza piła łańcuchowa o przerażającej sile. Przetnie się przez ciało, kości, a nawet i duszę. Po jej włączeniu użytkownik wpada w niepohamowany szał.

  • Uruchomienie piły rozpoczyna sekwencję szalonego biegu przed siebie.
  • Trafiony piłą Ocalały zostaje natychmiast wprowadzony w stan agonii.

Teacher (nieużywane)[edytuj | edytuj kod]

Detention[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers detention.png

Detention to nieużywana moc Zabójcy. Właściwości pozostają nieznane.

Pielęgniarka[edytuj | edytuj kod]

Ostatni Oddech Spencera[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers breath.png

Potężne, gwałtowne i ostatnie tchnienie odebrane opiekunowi przytułku Crotus Prenn, Patrickowi Spencerowi.

Używanie energii drzemiącej w oddechu pozwala Pielęgniarce przemieszczać i teleportować się w niematerialnym świecie kilka razy pod rząd. Takie działanie wprowadza ją w stan oszołomienia.

  • Odblokowuje możliwość teleportacji.
  • Umożliwia wykonanie 1 dodatkowego przeskoku teleportacyjnego.

Kształt[edytuj | edytuj kod]

Wewnętrzne Zło[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers stalker1.png

Wewnętrzny mrok drzemiący w duszy mężczyzny karmi jego determinację do odbierania życia swoim ofiarom.

WEWNĘTRZNE ZŁO

Aktywowanie Wewnętrznego Zła sprawia, że Kształt może wyraźnie zobaczyć swoje ofiary oraz wzmaga siłę złych mocy poprzez śledzenie Ocalałych.

Wewnętrzne Zło I:

Daje efekt Niewykrywalny. Nieznacznie zmniejsza szybkość ruchu. Podstawowy atak ma nieznacznie zmniejszony zasięg.

Wewnętrzne Zło II:

Umiarkowanie zmniejsza zasięg terroru. Nieznacznie zwiększa szybkość ruchu. Podstawowy atak ma nieznacznie zwiększony zasięg.

Wewnętrzne Zło III:

Po włączeniu wszyscy Ocalali otrzymują efekt Narażony. Wewnętrzne Zło III trwa 60 sekund, po czym zmienia się na Wewnętrzne Zło II.

SPECJALNA UMIEJĘTNOŚĆ: PRZEŚLADOWANIE

Naciśnij i przytrzymaj przycisk mocy, aby prześladować wszystkich widocznych Ocalałych. Prześladowanie Ocalałych zwiększa postęp przez poszczególne poziomy Wewnętrznego Zła.

„Spotkałem go piętnaście lat temu; powiedziano mi, że nic z niego nie zostało: brak opamiętania, sumienia, wyrozumiałości; opuściło go nawet wrodzone poczucie życia czy śmierci, dobra czy zła, prawości czy nieprawości. Spotkałem to sześcioletnie dziecko, mające obojętną, pozbawioną emocji twarz i przepełnione mrokiem oczy... oczy diabła. Spędziłem osiem lat, próbując do niego dotrzeć i kolejne siedem więżąc go, gdy zdałem sobie sprawę, że to co tkwiło w oczach chłopca to czyste, prymitywne... zło. ” - Dr Sam Loomis

Wiedźma[edytuj | edytuj kod]

Sczerniały Katalizator[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers blackenedCatalyst.png

Źródło mocy Wiedźmy. Wiedźma używa swojego sczerniałego palca w charakterze katalizatora potwornej mocy; potrafi też formować błoto wedle swej woli, tworząc za pomocą rytualnych znaków sobowtóry z błota i zgnilizny.

  • Pozwala tworzyć i utrzymywać do 10 Widmowych Pułapek.
  • Pozwala na natychmiastowe przemieszczenie się do Widmowych Pułapek, które zostały aktywowane przez Ocalałych. Teleportacja do Widmowej Pułapki jest możliwa wtedy, gdy znajdujesz się w odległości nie większej niż 40 metrów od aktywowanej pułapki.

Doktor[edytuj | edytuj kod]

Iskra Cartera[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers cartersSpark.png

ISKRA CARTERA

Udane trafienie Ocalałego specjalnymi umiejętnościami Doktora, czyli Terapią Szokową lub Wybuchem Statycznym, zwiększa Szaleństwo ofiary, prowadząc do aktywowania statusu Szaleństwo ofiary, prowadząc do aktywowania statusu Szaleństwo i włączenia efektów o wzrastającej mocy.

Szaleństwo I:

Wywołuje jeden krzyk Ocalałego ujawniający jego położenie Doktorowi. Nieznacznie wpływa na trudność i kierunek testu umiejętności.

Szaleństwo II:

Wywołuje jeden krzyk Ocalałego i aktywuje halucynacje w formie iluzorycznego Doktora. Umiarkowanie wpływa na trudność i kierunek testu umiejętności.

Szaleństwo III:

Wywołuje przerywane krzyki Ocalałego i aktywuje halucynacje w formie iluzorycznego Doktora. Ogromnie wpływa na trudność i kierunek testu umiejętności. Ocalały nie może przeprowadzać leczenia, napraw, sabotażu, poszukiwania i oczyszczania, dopóki nie Otrząśnie się z Tego. Gdy Ocalały Otrząśnie się z Tego, powraca do Szaleństwa I.

UMIEJĘTNOŚĆ SPECJALNA: Terapia Szokowa

Naciśnij i przytrzymaj przycisk mocy, aby wykonać Terapię Szokową, wywołując długodystansowy atak rażący na ziemi przed tobą. Ocalali trafieni Terapią Szokową otrzymują zwiększone Szaleństwo, a wszystkie wykonywane przez nich interakcje są natychmiast przerywane. Terapia Szokowa natychmiast odwołuje efekt Nieświadomy.

UMIEJĘTNOŚĆ SPECJALNA: Wybuch Statyczny

Naciśnij i przytrzymaj przycisk aktywnej umiejętności, aby przeprowadzić Wybuch Statyczny, wywołujący krzyk u wszystkich Ocalałych w zasięgu terroru Doktora i powodujący u nich zwiększone Szaleństwo. Wybuch Statyczny można aktywować, dopiero gdy jest gotowy. Wybuch Statyczny natychmiast odwołuje efekt Nieświadomy.

Łowczyni[edytuj | edytuj kod]

Toporki Myśliwskie[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers huntingHatchets.png

Umiejętność, której nauczyła się od matki i doskonaliła w dziczy. Łowczyni potrafi miotać toporkami z zabójczą precyzją.

  • Zaczynasz grę z 5 Toporkami.
  • Ładowanie rzutu zwiększa jego maksymalną prędkość.
  • Wyciągaj zapasowe toporki z szafek.

Kanibal[edytuj | edytuj kod]

Piła łańcuchowa Bubby[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers bubbasChainsaw.png

Niezwykle potężna i ciężka piła łańcuchowa, która wgryzła swe zęby w niezliczoną liczbę ofiar. Idealny prezent urodzinowy dla Kanibala.

  • Rozpoczyna zamaszyste, czasowe ataki po aktywacji mocy.
  • Możliwe jest trafienie wielu celów podczas jednej szarży z piłą.
  • Wbieganie w obiekty sprawia, że Kanibal wpada w furię, która zadaje obrażenia wszystkim Ocalałym w pobliżu.
  • Automatycznie wprowadza trafione ofiary w stan agonii.

Koszmar[edytuj | edytuj kod]

Władca Snów[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers dreamDemon.png

Śmierć nie chce go przyjąć w swe ramiona, zatem pozostaje niekwestionowanym, niosącym zagładę panem koszmarów swoich ofiar.

WŁADCA SNÓW

Koszmar pasywnie wprowadza Ocalałych w sen w ciągu 60 sekund, po czym przechodzą oni do Świata Snu. Przytomni Ocalali słyszą zasięg terroru i widzą Koszmar z odległości 16 metrów. Koszmar staje się co jakiś czas widoczny dla przytomnych Ocalałych w odległości od 16 do 32 metrów. Poza tym jest niewidzialny. Trafienie Ocalałego podstawowym atakiem przenosi go do Świata Snu.

W Świecie Snu Ocalali otrzymują efekt Nieświadomy i mogą podlegać działaniu Sennych Sideł lub Sennych Palet. Ocalali mogą się obudzić, nie zdając testów umiejętności, znajdując przytomnego Ocalałego, który wykona działanie Pobudka, lub korzystając z budzików znajdujących się w okolicy. Każda kolejna Pobudka zajmuje dwa razy więcej czasu. Skorzystanie z budzika daje Ocalałym 30 sekund, zanim znów zaczną zasypiać.

SPECJALNA UMIEJĘTNOŚĆ: SENNE SIDŁA

Przytrzymaj przycisk mocy, by umieścić Senne Sidła na ziemi bezpośrednio przed Koszmarem. Ocalali, którzy dotkną Sennych Sideł, otrzymają efekt Skrępowany - spowolni ich to, dopóki przybywają w pułapce oraz chwilę po jej opuszczeniu.

SPECJALNA UMIEJĘTNOŚĆ: PROJEKCJA SNU

Przytrzymaj przycisk aktywnej umiejętności, by wykonać Projekcję Snu i teleportować się do generatora w polu widzenia. Za każdego Ocalałego w Świecie Snu czas ładowania Projekcji Snu jest skracany o 15%.

Świnia[edytuj | edytuj kod]

Chrzest Jigsawa[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers jigsawsBaptism.png

Zawsze wierna swojemu mistrzowi, karze winnych i niewdzięcznych ludzi za pomocą chytrych, morderczych łamigłówek.

Świnia może poruszać się niezauważona, atakować z ukrycia oraz nakładać śmiercionośne odwrócone pułapki na niedźwiedzie na głowy Ocalałych.

CHRZEST JIGSAWA

Rozpocznij próbę z 4 nieaktywnymi odwróconymi pułapkami na niedźwiedzie. Stojąc na Ocalałym w stanie agonii, naciśnij przycisk aktywnej umiejętności, aby umieścić na nim nieaktywną odwróconą pułapkę na niedźwiedzie. Odwrócone pułapki na niedźwiedzie stają się aktywne, gdy dowolny generator zostanie ukończony podczas próby.

Ocalali mogą próbować wyzwolić się z aktywnych lub nieaktywnych odwróconych pułapek na niedźwiedzie, znajdując skrzynki Jigsawa rozrzucone po mapie w celu odnalezienia prawidłowego klucza.

Aktywne odwrócone pułapki na niedźwiedzie:

Gdy odwrócona pułapka na niedźwiedzie staje się aktywna, rozpoczyna się odmierzanie czasu. Ocalały z aktywną odwróconą pułapką na niedźwiedzie zostaje automatycznie poświęcony, gdy jego czas dobiegnie końca, lub gdy spróbuje opuścić próbę z przymocowaną aktywną pułapką.

SPECJALNA UMIEJĘTNOŚĆ: KUCANIE

Naciśnij przycisk aktywnej umiejętności, aby ukucnąć. Naciśnij przycisk aktywnej umiejętności ponownie, podczas kucania, aby wstać. Świnia porusza się wolniej po ukucnięciu. Świnia otrzymuje efekt Niewykrywalny podczas kucania.

,,Oddasz mi wszystko - każdą komórkę w swoim ciele. Ślady na twych ramionach pochodzą z innego życia. Pozwól mu odejść w zapomnienie. Z tej drogi nie ma już odwrotu. Czy rozumiesz, co do ciebie mówię? - Chrzest Jigsawa

Klaun IconHelpLoading clown.png[edytuj | edytuj kod]

Odurzająca Mieszanka Komika[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers gasBomb.png
Quotes left.png Przez lata eksperymentów nad środkami odurzającymi i zwiotczającymi mięśnie Klaun opracował kilka skutecznych chemicznych formuł.
Swojej ulubionej nadał nazwę Odurzająca Mieszanka Komika. Używał jej przy każdej możliwej okazji, bo umożliwiała odurzanie i chwytanie niczego nieświadomych ofiar.
Związane z nią Antidotum Komika również ma przydatne efekty.
Quotes right.png

ODURZAJĄCE MIESZANKA KOMIKA:
Naciśnij przycisk Aktywnej Umiejętności, aby przełączać się między Mieszanką i Antidotum.
Naciśnij lub przytrzymaj, a następnie zwolnij przycisk Mocy, aby rzucić Butelką.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk Aktywnej Umiejętności, aby uzupełnić Butelki.

UMIEJĘTNOŚĆ SPECJALNA: Odurzająca Mieszanka Komika
Po uderzeniu Butelka rozbija się i wypuszcza fioletową Chmurę Gazu, która zatruwa Ocalałych.

Zatruci Ocalali mają pogorszony wzrok, zyskują efekt Skrępowany IconStatusEffects hindered.png i kaszlą przez 2 sekundy po wyjściu z Chmury Gazu.

Chmura Gazu Odurzającej Mieszanki jest neutralizowana przez aktywną Chmurę Gazu Antidotum.

UMIEJĘTNOŚĆ SPECJALNA: Antidotum Komika
Po uderzeniu Butelka rozbija się i wypuszcza białą Chmurę Gazu, która zmienia kolor na żółty po aktywacji (2.5 sekund) i pobudza Klauna jak również Ocalałych.

Pobudzoni Gracze otrzymują 10 % premii do Prędkości Ruchu na 5 sekund.

Zatruci Ocalali, którzy wejdą w Chmurę Antidotum, zostają wyleczeni.

Chmura Gazu Antidotum jest neutralizowana przez Chmurę Gazu Odurzającej Mieszanki.

Zjawa[edytuj | edytuj kod]

Opętanie Yamaoki[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers yamaokasHaunting.png

Zjawa może użyć swojej mocy - Opętania Yamaoki - aby przeniknąć do niematerialnego wymiaru i pojawić się w nowym miejscu.

  • Naciśnij i przytrzymaj przycisk, aby jej użyć. Zjawa opuści swoje ciało, a w czasie, gdy używasz mocy, twoja metafizyczna powłoka będzie dostrzegalna dla Ocalałych pod postacią iluzji.

Gdy Opętanie Yamaoki jest aktywne:

  • Zjawa może przez pewien czas swobodnie się przemieszczać i czyni to ze zwiększoną prędkością przez (5 sekund). Nie może jednak przechodzić przez obiekty.
  • Zjawa opuszcza świat fizyczny i ocalali stają się dla niej niewidoczni, niemniej jednak wciąż widać czerwone zarysowania pozostawiane przez biegnących Ocalałych.
  • Zjawa wydobywa z siebie głośny, przerażający krzyk zawsze wtedy, gdy używa mocy.
  • Gdy kończy się czas działania mocy, zwiększona prędkość ruchu utrzymuje się jeszcze przez chwilę po wyjściu ze świata duchów, a iluzoryczna postać zanika.

Korzystanie z Opętania Yamaoki zużywa pasek naładowania mocy, który z czasem automatycznie się odnawia (15 sekund). Pasek mocy musi być pełen przed jej ponownym użyciem.

Legion[edytuj | edytuj kod]

Dziki Szał[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers feralFrenzy.png

Byli grupą znajomych, zanim Frank utworzył z nich Legion. Teraz czerpią moc z bezgranicznej wolności i nieprzestrzegania żadnych zasad prócz swoich własnych.

DZIKI SZAŁ

Włącz Dziki Szał, aby biegać z dużą prędkością i łączyć ataki pomiędzy różnymi Ocalałymi. Gdy twój wskaźnik mocy jest pełny, naciśnij przycisk mocy, aby uaktywnić Dziki Szał. Gdy Dziki Szał jest aktywny, Legion porusza się szybciej i otrzymuje dostęp do dodatkowych zdolności: Skoku Przez Paletę i Dzikiego Cięcia.

SPECJALNA UMIEJĘTNOŚĆ: SKOK PRZEZ PALETĘ

Naciśnij przycisk interakcji, gdy Dziki Szał jest aktywny, aby wykonać Skok Przez Paletę nad przewróconą paletą.

SPECJALNY ATAK: DZIKIE CIĘCIE

Naciśnij przycisk ataku, gdy Dziki Szał jest aktywny, aby wykonać Dzikie Cięcie. Trafienie Ocalałego Dzikim Cięciem wywołuje u niego stan krytyczny i aktywuje efekt Głębokiej Rany. Wskaźnik mocy Legionu zostaje uzupełniony, a wszyscy Ocalali w zasięgu terroru, którzy nie mają aktywnego efektu Głębokiej Rany, zostają oznaczeni instynktem zabójcy. Jeśli Ocalały ma już efekt Głębokiej Rany, Dziki Szał kończy się natychmiast, bez efektu.

Plaga[edytuj | edytuj kod]

Podłe Oczyszczenie[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers vilePurge.png

Jej stan pogarszał się, gdy zaraza wyniszczała jej ciało: jej palce u stóp zrobiły się czarne, na szyi wyrosły cysty, a w gardle bulgotały krwawe wymioty.

PODŁE OCZYSZCZENIE

Zarażaj obiekty w otoczeniu i Ocalałych Podłym Oczyszczeniem, aby wytworzyć niekończący się cykl choroby. Naciśnij i przytrzymaj przycisk mocy, aby naładować Podłe Oczyszczenie, i zwolnij przycisk, aby wypuścić strumień skażonej żółci. Trafienie Ocalałego spowoduje u niego zarażenie. Trafienie przedmiotu w otoczeniu zakazi go na krótki czas. Ocalali wchodzący w interakcję ze skażonymi obiektami również zostaną zarażeni.

Ocalały, którego wskaźnik zarażania zostanie całkowicie wypełniony, otrzymuje efekt Okaleczony i zaczyna wymiotować w losowych odstępach.

UMIEJĘTNOŚĆ SPECJALNA: WCHŁONIĘCIE SKAŻENIA

Zarażeni Ocalali mogą w pełni uleczyć się sami i pozbyć się skażenia, korzystając z Wód Pobożności. Ta akcja skaża zbiornik, dzięki czemu Plaga może wchłonąć infekcję i wzmocnić swoje oczyszczenie. Naciśnij i przytrzymaj przycisk interakcji, stojąc obok skażonych Wód Pobożności, aby zmienić Podłe Oczyszczenie w Skażone Oczyszczenie. Ta akcja usuwa skażenie ze zbiornika.

ATAK SPECJALNY: SKAŻONE OCZYSZCZENIE

Po skorzystaniu z umiejętności Wchłonięcie Skażenia, Podłe Oczyszczenie zostaje zastąpione Skażonym Oczyszczeniem na krótki czas. Skażone Oczyszczenie natychmiast zadaje obrażenia każdemu trafionemu Ocalałego, jednak nie zaraża już Ocalałych ani przedmiotów.

Ghost Face[edytuj | edytuj kod]

Nocny Całun[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers nightShroud.png

Ghost Face obserwował swoje ofiary tygodniami i skrupulatnie zapisywał ich zwyczaje. Gdy zaczynał odczuwać pragnienie zabójstwa, dokładnie wiedział, jak i gdzie uderzyć.

Naciśnij przycisk mocy, aby aktywować Nocny Całun po napełnieniu wskaźnika mocy. Ghost Face otrzymuje efekt Niewykrywalny, gdy Nocny Całun jest aktywny. Wykonanie podstawowego ataku opróżnia wskaźnik mocy i wyłącza Nocny Całun.

Wykrycie:

Ocalali w pobliżu Ghost Face'a mogą próbować wykryć go, patrząc przez chwilę w jego stronę. Udane wykrycie powoduje całkowite opróżnienie wskaźnika mocy Ghost Face'a i automatyczne wyłączenie Nocnego Całunu. Lokalizacja Ocalałych, którzy wykryją Ghost Face'a, zostaje na bardzo krótki czas ujawniona przez instynkt zabójcy.

SPECJALNA UMIEJĘTNOŚĆ: PRZEŚLADOWANIE

Przytrzymaj przycisk mocy, aby śledzić Ocalałych podczas działania Nocnego Całunu. Przytrzymaj przycisk mocy za osłoną, aby wychylić się i śledzić szybciej. Ukończenie śledzenia Ocalałego oznacza cel i nakłada na niego efekt Narażony na ograniczony czas.

SPECJALNA UMIEJĘTNOŚĆ: KUCANIE

Naciśnij przycisk aktywnej umiejętności, aby ukucnąć. Naciśnij przycisk aktywnej umiejętności ponownie podczas kucania, aby wstać. Kucając, Ghost Face porusza się wolniej.

,,Nie przejmuj się mną. Tak jest, idź dalej. Doskonale. Tak cię zapamiętam. - Ghost Face

Demogorgon IconHelpLoading demogorgon.png[edytuj | edytuj kod]

Z Otchłani[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers ofTheAbyss.png
Quotes left.png Przez jego ciało przetoczył się ładunek nieznanej, obcej mocy.
Nagle ziemia otwarła się i pochłonęła Demogorgona w całości.
Quotes right.png

Z Otchłani:
Wciśnij i przytrzymaj Przycisk Mocy, by naładować i aktywować Z Otchłani.
Wszyscy Ocalali znajdujący się obok aktywnego Portalu zostaną ujawnieni (żółtą Aurą) przez Instynkt Zabójcy.

SPECJALNY ATAK: Postrzępienie
Wciśnij Press the przycisk ataku podczas ładowania lub podtrzymywania Z Otchłani, by rzucić się naprzód i zadać okrutny cios.
Postrzępienie skierowane w stronę Palety IconHelp pullDown.png lub specjalnej Ściany IconHelp breakableDoors.png zniszczy je.

SPECJALNA UMIEJĘTNOŚĆ: Portal
Wciśnij przycisk aktywacji Umiejętności by otworzyć na ziemi przed sobą Portal. Nieaktywne Portale (biała Aura) są niewidoczne dla Ocalałych i nie mogą zostać zamknięte.

Przemierzanie przez Drugą Stronę
Kiedy stoisz na otwartym Portalu, gdy inny Portal jest zaznaczony (czerwona Aura), wciśnij przycisk aktywacji Umiejętności ponownie, by przemierzyć Drugą Stronę i wyłonić się z docelowego Portalu.

Aktywne Portale
Portale stają się 'aktywne' po ich pierwszym użyciu w dowolną stronę. Ocalali mogą zamykać tylko aktywne Portale.

Oni IconHelpLoading oni.png[edytuj | edytuj kod]

Gniew Yamaoki[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers yamaokasWrath.png
FulliconPowers yamaokasWrath Demon.png
Quotes left.png Pragnienie zniszczenia słabszych rodów przerodziło się w siłę. Quotes right.png

GNIEW YAMAOKI:
Wchłaniak Krwawe Kule pozostawione przez zranionych wrogów. Naciśnij i przytrzymaj Przycisk mocy, by wchłonąć Krwawe Kule w otoczeniu i napełnić wskaźnik Mocy. Gdy twój wskaźnik Mocy się napełni, naciśnij i przytrzymaj Przycisk aktywnej umiejętności w celu aktywowania Krwawej Furii.

KRWAWA FURIA:
Gdy Krwawa Furia jest aktywna, Oni staję się zabójczy i otrzymuje dostęp do dodatkowych umiejętności: Demonicznego Pędu i Ciosu Demona

UMIEJĘTNOŚĆ SPECJALNA: Demoniczny Pęd
Naciśnij i przytrzymaj Przycisk mocy, gdy Krwawa Furia jest aktywna, by wykonać Demoniczny Pęd. Umiejętność pozwala Oni szybko pokonywać duże odległości.

ATAK SPECJALNY: Cios Demona
Naciśnij i przytrzymaj Przycisk ataku, gdy Krwawa Furia jest aktywna, by wykonać Cios Demona w aktualnie obranym kierunku. Cios Demona ma większy zasięg, a celne uderzenie natchmiast wprowadza zdrowych Ocalałych w Stan Agonii IconHelp dying.png.

Śmiercionośca IconHelpLoading deathslinger.png[edytuj | edytuj kod]

Wybawca[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers theRedeemer.png
FulliconPowers theRedeemer chainBreak.png
Quotes left.png Pomysłowość Śmiercionoścy pozwala mu przyciągać ofiary za pomocą niezwykłego wynalazku — silnie zmodyfikowanej hybrydowej strzelby, która zamiast zwykłej amunicji wykorzystuje ostrą jak brzytwa włócznię przymocowaną do łańcucha. Quotes right.png

Wybawca:
Naciśnij i przytrzymaj Przycisk Mocy, aby spojrzeć przez celownik. Naciśnij Przycisk Ataku, aby wystrzelić włócznię, która wbije się w ocalałego i umożliwi przyciągnięcie go siłą do Śmiercionoścy.

Zwijanie:
Gdy ocalały zostanie przygwożdżony włócznią za pomocą umiejętności Wybawca, naciśnij i przytrzymaj Przycisk Mocy, aby przyciągnąć ofiarę do siebie. Ocalali mogą siłować się z łańcuchem lub korzystać z otoczenia, aby go zerwać. Udane próby spowodują chwilowe ogłuszenie Śmiercionoścy i wprowadzenie ocalałego w stan krytyczny oraz nałożenie na niego efektu Głębokiej Rany Głęboka Rana}}.

Skorzystanie z Podstawowego Ataku, gdy ocalały jest nabity na włócznię, spowoduje zerwanie łańcucha bez nakładania kar na Śmiercionoścę i na ocalałego. Skuteczne trafienie Podstawowym Atakiem zdrowego ocalałego nabitego na włócznię nałoży na niego efekt Głębokiej Rany Głęboka Rana}}.

Przeładowanie:
Umiejętność Wybawca należy przeładować po każdym strzale. Naciśnij i przytrzymaj Przycisk Aktywnej Umiejętności, aby przeładować Wybawcę.

Kat IconHelpLoading wales.png[edytuj | edytuj kod]

Rytuał Sądu[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers ritesOfJudgement.png
Quotes left.png Otwórz bramy cierpienia i stań przed sądem! Wielki Nóż rozcina ziemię, tworząc piekielną konstrukcję i rozprowadzając agonię na wszystkich, którzy się zbliżą. Quotes right.png

RYTUAŁ SĄDU

Przytrzymaj przycisk mocy, aby włączyć umiejętność, a następnie rusz w dowolnym kierunku, aby wydrążyć ścieżkę w ziemi.

Ocalali, którzy wejdą na ścieżkę lub przez nią przebiegną, uruchomią Instynkt Zabójcy i otrzymają status Udręka. Ocalali pod wpływem Udręki mogą zostać wysłani do Klatki Odkupienia, gdy będą w Stanie Agonii Stan Agonii}}.

ATAK SPECJALNY: Kara dla Potępionych

Naciśnij przycisk ataku, gdy Rytuał sądu jest aktywny, aby wykonać Karę dla potępionych. Umiejętność wyzwala falę energii, która rani wszystkich Ocalałych na jej drodze.

UMIEJĘTNOŚĆ SPECJALNA: Klatka Odkupienia

Naciśnij przycisk aktywnej umiejętności, gdy stoisz nad Ocalałym w stanie agonii i pod wpływem Udręki, aby wysłać go do Klatki Odkupienia. Ocalałych w Klatce Odkupienia można poświęcić, jakby wisieli na Haku Hak}}. Podczas drugiej fazy rytuału przywołania zostaną zmuszeni do wykonania Testów Umiejętności Test Umiejętności}} w celu odparcia Bytu Byt}}.

Ocalały, który ratuje innego Ocalałego albo sam jest ratowany z Klatki Odkupienia, przestanie być dotknięty Udręką.

UMIEJĘTNOŚĆ SPECJALNA: Sąd Ostateczny

Naciśnij przycisk aktywnej umiejętności, gdy stoisz nad Ocalałym w stanie agonii pod wpływem Udręki, który osiągnął już fazę walki na haku lub w klatce, aby go stracić.

Zaraza IconHelpLoading blight.png[edytuj | edytuj kod]

Skażenie Zarazy[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers blightedCorruption.png
Quotes left.png Serum z Krostorośli krąży w jego żyłach, niszcząc jego ciało i umysł, lecz dając mu w zamian nadnaturalne zdolności. Quotes right.png

UMIEJĘTNOŚĆ SPECJALNA: PĘD
Naciśnij przycisk Mocy, aby szybko ruszyć do przodu, zużywając 1 Żeton Pędu
Podczas Pędu Zaraza nie może atakować.

Podczas pędu wpadnij na ścianę lub przeszkodę, aby ją Uderzyć.

ATAK SPECIALNY: ŚMIERTELNY PĘD
Po puszczeniu się Pędem naciśnij przycisk Mocy, aby pobiec Śmiertelnym Pędem, zużywając 1 Żeton.
Śmiertelny Pęd różni się od Pędu tym, że w jego trakcie można atakować Ocalałych naciskając przycisk ataku.

Jeśli w trakcie Pędu nie uda ci się wpaść na ścianę lub przeszkodę lub jeśli Zaraza nie będzie miał już Żetonów Pędu, zostanie on chwilowo oszołomiony.

Bliźnięta IconHelpLoading twins.png[edytuj | edytuj kod]

Więź Krwi[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers bloodBond Sister.png
FulliconPowers bloodBond LittleBrother.png
Quotes left.png Choć na zawsze połączone krwią i przeżyciami, Bliźnięta otrzymały moc rozdzielania się. Polują wspólnie jako brat i siostra, podwajając zagrożenie dla Ocalałych. Quotes right.png

UMIEJĘTNOŚĆ SPECIALNA: WIĘŹ KRWI
Naciśnij i przytrzymaj przycisk Mocy aby odłączyć Victora.
Przełączaj kontrolę między Charlotte i Victorem za pomocą przycisku Umiejętności.

Niekontrolowany, Victor uruchamia Instynkt Zabójcy i pokazuje Charlotte zarysy przebiegających lub przechodzących obok niego Ocalałych. Ocalali, którzy słyszą wrzaski Victora są podatni na ten efekt.
Jednakże, Ocalali mogą zgnieść Victora, gdy kontrolowana jest Charlotte.

Po zgnieceniu, Victor wróci do Charlotte po pewnym czasie.

ATAK SPECJALNY: SKOK
Podczas sterowania Victorem, przytrzymaj przycisk Umiejętności, aby naładować Skok, a następnie przycisk ataku, aby wykonać atak.

Skuteczny Skok zadaje obrażenia Ocalałemu i wytrąca z jego ręki trzymane przedmioty.
Jeśli Ocalały ma pełne zdrowie, Victor przyczepi się do niego, nadając efekty Okaleczony IconStatusEffects broken.png, Nieświadomy IconStatusEffects oblivious.png i Unieruchomiony IconStatusEffects incapacitated.png.

Podczas przyczepienia Ocalały nie może wchodzić do Szafek Szafki}} ani przejść przez Bramę Wyjściową Bramy Wyjściowe}}, a Aury Aura}} wszystkich pobliskich Ocalałych są ujawnione.
Pochwycony Ocalały może zgnieść Victora, wykonując akcję Zrzuć.

Jeśli Victor chybi swój Skok, przez chwilę jest podatny i Ocalały może go zgnieść.
Jeżeli Victor wyląduje na elemencie na Mapie wyższym niż on sam, zostanie zniszczony i odrośnięty z Charlotte.