IconHelp scratchMarks

Czerwone Zarysowania są podstawową mechaniką gry zawartą w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.

Zachowanie[ | ]

Czerwone Zarysowania są tworzone za każdym razem, gdy Ocalały biegnie przez Teren Próby (lub gdy osiąga co najmniej 60% domyślnej wartości Szybkości Ruchu, gdy przycisk sprintu jest wciśnięty).

Czerwone Zarysowania służą do tropienia ocalałych i pojawiają się w kawałkach. Zdradzają Zabójcy ogólną lokalizację Ocalałego i kierunek, w którym zmierzają, który przez cały czas widzi Czerwone Zarysowania.
Ocalali nie widzą swoich Czerwonych Zarysowań, chyba że użyją atutu Fiksacja IconPerks fixated.

Czerwone Zarysowania to główna mechanika, dzięki której Zabójca może śledzić ruch Ocalałego. Jest kilka sposobów, aby zapobiec pojawianiu się Czerwonych Zarysowań, lub jedynie zmienić ich zachowanie.

Czerwone Zarysowania zaczną blaknąć po kilku chwilach i całkowicie znikną po kilku sekundach, co oznacza, że jeśli Zabójca zobaczy wokół Czerwone Zarysowania zdecydowanie Ocalały jest w pobliżu.

Pojawianie Się[ | ]

Czerwone Zarysowania mogą pojawiać się na wszystkich powierzchniach, o ile znajdują się w promieniu odradzania. Jeśli Ocalały biegnie dostatecznie blisko ściany, wysokiej skały, konstrukcji lub nawet tylko drzew odradzających się na całej Mapie, Czerwone Zarysowania pojawią się na jego powierzchni, co spowoduje, że będzie widoczny z znacznej odległości dla Zabójcy, pozwalając uważnemu Zabójcy dostrzec ogólną lokalizację Ocalałego z całej Mapy.

Statystki[ | ]

  • Czerwone Zarysowania bazowo utrzymują się na 10 sekund.
    • Pełna jasność zostaje osiągnięta po 1 sekundzie.
    • Pełna jasność utrzymuję się przez 8 sekund.
    • Zanikanie zarysowań trwa 1 sekundę.
      • Jednak, na jaśniejszych powierzchniach, Czerwone Zarysowania zaczynają zanikać ~4 sekundy później.

Elementy Do Odblokowania[ | ]

Kilka umiejętności może wpływać na zachowanie Czerwonych Zarysowań:

Niańka}} Niańka

Choć mówią, że jesteś skupiony na sobie, potrafisz zaryzykować wszystko, by pomóc potrzebującym.

Ocalały, którego zdejmiesz z Haka Haki}}, nie zostawia czerwonych zarysowań ani krwawego śladu przez następne 4/6/8s.

Przez 4 sekundy widzicie z Zabójcą nawzajem swoje Aury Aura}}.

„Obiecałem, że będę was pilnował, gnojki, i zamierzam tego dotrzymać." – Steve Harrington

Unikalna dla Steve Harrington przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Zatańcz ze Mną}} Zatańcz ze Mną

Gdy wykonujesz akcję szybkiego przeskoku lub wyskakujesz szybko z Szafki IconHelp lockers, nie zostawiasz za sobą żadnych śladów przez okres 3 sekund, licząc od momentu wykonania akcji.

Zatańcz Ze Mną odnawia się po upływie 60/50/40 sekund.

„Na horyzoncie widać już kolejne show,
Zatańcz ze mną, kochanie, będę tylko twą,
Popatrz na me trzewiki, wybijają takt, nie stój jak słup soli, dogoń dźwięk raz-dwa,
Wokół nas tylko burza, ale tańczmy, kochanie, tańczmy tak długo, aż słońce nas zastanie.”
— Kate Denson, „Zatańcz Ze Mną”

Unikalna dla Kate Denson przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Oszustwo}} Oszustwo

Twój śmiały styl życia wymaga czasem zastosowania zmyłki.

Podczas biegu nie możesz chować się w Szafkach Szafki}} i zamiast tego udajesz, że tego nie robisz. Nie pozostawiasz Czerwonych Zarysowań przez kolejne 3 sekundy.

Oszustwo odnawia się przez 60/50/40 sekund.

Zakłócenie}} Zakłócenie

Zaczynasz rozgrywkę z 3 Żetonami.

Gdy twoja Aura Aura}} ma zostać ujawniona Zabójcy, umiejętność aktywuje się i 1 Żeton zostaje wykorzystany.

Przez następne 6/8/10 sekund (gdy umiejętność jest aktywna) twoja aura oraz czerwone zarysowania nie będą widoczne dla zabójcy.

Unikalna dla Jeffa Johansena przed 40 poziomem, po 40 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Fiksacja}} Fiksacja

Kiedy masz na cel, nie ma odwrotu; lepiej prosić o wybaczenie niż o pozwolenie.

  • Przez cały czas możesz zobaczyć swoje własne zarysowania.
  • Zdrowy IconHelp healthy chodzisz 10/15/20%.

„Chcę dokończyć to, co zaczęliśmy. Chcę to zabić.” - Nancy Wheeler

Unikalna dla Nancy Wheeler przed 35 poziomem, po 35 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Lekkość}} Lekkość
Twój bieg jest lekki i delikatny, co czyni twój trop trudniejszym do śledzenia.
  • Zmniejsza czas trwania Czerwonych ZarysowańIconHelp scratchMarks o 3/4/5 sekund.
  • Twoje Czerwone ZarysowaniaIconHelp scratchMarks są rozstawione nieregularnie.

"Nie spiesz się, on wie, gdzie byłeś... Zawsze mówiłem:
'żyj wolno i umieraj staro'." — Dylan, Zaginione Taśmy

Opanowanie}} Opanowanie

Osiąganie celów zwiększa twoją pewność siebie.

Po ukończeniu naprawy Generatora Generator}} nie pozostawiasz czerwonych zarysowań przez 6/8/10 sekund.

„Okej, spokojnie. Nie myśl za dużo i po prostu idź przed siebie. Dasz radę.” — Jane Romero

Unikalna dla Jane Romero przed 35 poziomem, po 35 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Drapieżnik}} Drapieżnik

Twoje niebywałe zdolności tropicielskie pozwalają ci skupić swoją uwagę na śladach biegnących Ocalałych.

Czerwone Zarysowania IconHelp scratchMarks zostawiane przez Ocalałych will będą się pojawiać nieznacznie/średnio/znacznie bliżej siebie.

"Nigdy nie przestawaj się ruszać i módl się, abyś był zawsze dwa kroki przed bestią." — Nieznany, Notatnik

Instynkt Samozachowawczy}} Instynkt Samozachowawczy

Życie jest okrutne. Im bardziej zdajesz sobie z tego sprawę, tym lepiej możesz się przygotować.

Gdy inny Ocalały w promieniu 12 metrów od ciebie zostaje trafiony podstawowym lub specjalnym atakiem, aktywuje się Instynkt Samozachowawczy.

  • Twoje Czerwone Zarysowania IconHelp scratchMarks zostaną ukryte na 6/8/10 sekund.
  • Jęki Bólu wywołanie przez obrażenia są redukowane o 100 % przez 6/8/10 sekund.
  • Nie zostawiasz ze sobą Śladów Krwi Ślady Krwi}} przez 6/8/10 sekund.

"Nauczyłam się czegoś w branży: gdy machają siekierą, trzymaj głowę nisko." — Yun-Jin Lee

Drobnostki[ | ]

  • Chociaż możliwe jest osiągnięcie Prędkości Ruchu chodzenia powyżej 60% dzięki korzystaniu z umiejętności, Czerwone Zarysowania nie zostaną utworzone ze względu na dodatkowe wymaganie dotyczące przycisku sprintu.

Filmy[ | ]

Ogólne zachowanie Czerwonych Zarysowań Zachowanie Czerwonych Zarysowań w oddali
Zachowanie Czerwonych Zarysowań z umiejętnością Lekkość IconPerks lightweight III Zachowanie Czerwonych Zarysowań z umiejętnością Drapieżnik IconPerks predator III
Podstawowe zachowanie Czerwonych Zarysowań