Dead by Daylight Wiki
Advertisement
Logo demiseOfTheFaithful.png
Demise of the Faithful
DemiseOfTheFaithful main header.png
Data Wydania 19 March 2019 (Tuesday)
Kategoria Rozdział DLC
Koszt 25.49 zł
6.99 $
18,000 IS Błyszczące Odłamki}}
Motyw Muzyczny
Strona Sklepu

CHAPTER XI: Demise of the Faithful jest jedenastym Rozdziałem w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Dodatek zawiera:

O tym DLC[]

Upadek wiernych to zupełnie nowy rozdział gry „Dead by Daylight”. Wprowadza nowego zabójcę, ocalałego i mapę. Zakup dodatku „Upadek wiernych” spowoduje odblokowanie zabójcy, ocalałego oraz specjalnego przedmiotu.

Obejmij nieznane i poddaj się niewytłumaczalnemu — tak brzmi przysięga wiernych. Gdy otacza ich ciemność, zaglądają w głąb siebie, aby znaleźć światło wskazujące kierunek — ufają, że poprowadzi ich ku bezpieczeństwu. Jednak gdy światło zostanie przyćmione dumą i ambicją, jak długo będą błądzić w ciemności?

Kiedy jako dziecko została sprzedana do babilońskiej świątyni, szukała sposobów na wypędzenie ciemności, jaką w sobie nosiła. Znalazła ukojenie w świętych rytuałach, dzięki którym czuła się bezpieczna i umocniona. Wierna, lecz dumna, zaczęła wzmacniać swoją pozycję w przekonaniu, że jest nietykalna. Gdy jednak plaga zaczęła niszczyć jej ciało, kobieta stanęła naprzeciw bogów, by zbyt późno zdać sobie sprawę, że nie mieli oni wpływu na jej los.

Jane Romero pragnęła zostać kimś ważnym — głosem, który stanowiłby inspirację i wsparcie dla potrzebujących. Walczyła z wpływowymi i potężnymi, aby przekazać wiadomość o przyznawaniu się do własnej niepewności. Jej celem było wyzwolenie ludzi z bolesnych doświadczeń, które przekreślały ich szanse na udaną przyszłość. Każdego dnia dzieliła się przekonaniami i działaniami z tysiącami gorliwych zwolenników. Wraz z sukcesem przyszedł rosnący nacisk mediów, który wraz z ciążącą na niej przeszłością sprawił, że zaczęła wątpić w słuszność swoich działań. Pewnego wieczoru jechała samochodem do domu po wyjątkowo stresującym programie na żywo. Była wycieńczona i na moment zamknęła oczy. Ta chwila przyniosła długotrwałe konsekwencje.

Zabójca: Plaga[]

Artykuł główny: Plaga

Opis Zabójcy[]

Plaga

Ta była Wielka Kapłanka Babilonu, oddana bogom w swej niezachwianej wierze, przekonała setki ludzi do przyjęcia jej zwierzchnictwa. Na jej cześć stworzono amulety i hymny wysławiające jej piękno i umiejętność przewidywania. Zyskała wpływy w rozpaczliwym czasie, w którym cały Babilon został opanowany przez błyskawicznie rozwijającą się mroczną zarazę. Jej wiara okazała się bezsilna w starciu z plagą, gdy sama zachorowała. Ukrywając pęcherze na szyi, rany pokrywające wargi i gnijący zapach choroby trawiącej jej skórę, w dalszym ciągu prowadziła modlitwy w nadziei na zadowolenie bogów. Jednak żaden rytuał nie mógł jej ocalić. Popadając w coraz większą desperację, opuściła Babilon z niewielką grupą wyznawców i wyruszyła na północ. Jej stan pogorszył się, przerywając wędrówkę. Grupa schroniła się w zimnej jaskini, której nigdy już nie opuściła.

Moc Plagi: Podłe Oczyszczenie

Była Wielka Kapłanka Babilonu chciała dotknąć bogów. Gdy sądziła już, że jest nietykalna, dosięgnęła ją przerażająca choroba, którą utrzymywała w tajemnicy. Każdego dnia przeprowadzała rytuały i oczyszczała wyznawców, licząc na to, że bóg zarazy i chaosu jej wybaczy. Jej stan pogarszał się, w miarę jak zaraza opanowywała jej ciało: palce u stóp sczerniały, na szyi pojawiły się cysty, a z gardła zaczęły się lać krwawe wymioty. Moc Plagi — Podłe Oczyszczenie — polega na uwolnieniu strumienia wymiotów zarażającego ofiary. Miernik kontroluje czas, przez który moc jest aktywna po uruchomieniu. Na początku miernik jest pusty. Aby go napełnić, gracz musi ładować atak, przytrzymując przycisk mocy. Podczas ładowania Plaga otrzymuje karę do prędkości ruchu, która kończy się po wyzwoleniu mocy lub po naładowaniu jej do 100%. Wówczas prędkość ruchu zostaje przywrócona do 100% podstawowej wartości.

Plague Banner Perks.png

Plaga jest dostępna z 3 nowymi umiejętnościami.

Ikona Nazwa Opis
CorruptIntervention.gif
Skażona Interwencja

Twoje modlitwy przywołują mroczną moc, która zmniejsza szanse ocalałych na przetrwanie.

3 Generatory znajdujące się najdalej od ciebie zostają zablokowane przez Byt IconHelp entity.png na 80/100/120 sekund na początku rozgrywki.

Ocalali nie mogą przez ten czas naprawiać tych generatorów.

„Niech wieść niesie się wśród ludu, że Bogowie przeklinają niewiernych.” - Tabliczka Adiris, 3.7

Unikalna dla Plagi przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

InfectiousFright.gif
Zaraźliwy Strach

Krzyki niewiernych sprawiają, że serce bije ci szybciej. Gdy wprowadzisz ocalałego w stan agonii podstawowym atakiem, inni ocalali, którzy znajdują się w twoim zasięgu terroru, zaczną krzyczeć ujawnią swoją lokalizację na 4/5/6 s.

„Strach opanowuje serca niewiernych, którzy płaczą u stóp upadłych.” - Hymn Uwielbienia, 11.4

DarkDevotion.gif
Mroczne Oddanie

Pokaz twoich mocy tworzy rozprzestrzeniający się wir paniki.

Wpadasz w obsesję na punkcie jednego ocalałego. Trafienie obsesji podstawowym atakiem spowoduje, że przez 20 s będzie ona generować 32 m zasięgu terroru. W tym czasie twój zasięg terroru zostaje zmniejszony do zera.

Obsesja słyszy generowany przez siebie zasięg terroru przez cały czas trwania umiejętności.

  • Zabójca może mieć obsesję na punkcie jednego ocalałego naraz.

„A strach opanuje nieposłusznego niewiernego, który bezpodstawnie będzie głosił moje przyjście.” - Tabliczka Adiris, 48.9

Jane Romero Banner.png

Wpływowa gospodyni talk show

Jane nigdy nie poznała swojej matki, sławnej aktorki, i wychowywał ją ojciec walczący o uznanie jako artysta. Jej rodzice rozstali się, gdy była jeszcze dzieckiem. Dorastając, starała się naśladować silną osobowość telewizyjną matki. Od podstaw zbudowała swój charakter, chodziła na przesłuchania do reklam, prowadziła wywiady w radiu i występowała gościnnie w programach rewiowych. Jej szczerość i złośliwe improwizacje wiele ją kosztowały, jednak mimo porażek wciąż wierzyła w swoje umiejętności i w końcu dostała szansę wspólnego prowadzenia upadającego talk show.

Telewizja na żywo oznaczała długie godziny pracy, niską pensję i brak stabilności, ale też platformę do upowszechniania własnych poglądów. Jane wykorzystała program do łączenia się z widzami i przekazywania szczerego materiału, często omawiając osobiste problemy — w ten sposób zgromadziła lojalną widownię i pobiła rekordy oglądalności. Sukces skutkował coraz bardziej wymagającym harmonogramem, którym zarządzała samodzielnie. Narastająca presja zaczęła tłumić jej pewność siebie. Pewnego razu nie wytrzymała i przeprowadziła katastrofalny wywiad na żywo. Wieczorem tego samego dnia wybrała się samochodem do domu ojca. Była zmęczona, więc zamknęła oczy. Otworzyła je chwilę później… w królestwie Bytu.

Osobiste cechy Jane — Solidarność, Determinacja i Opanowanie — zapewniają jej możliwość obrony, wspierania innych ocalałych oraz zacierania śladów, którymi mógłby podążyć zabójca.

Jane Romero Perk Banner.png

Jane Romero jest dostępna z 3 nowymi umiejętnościami.

Ikona Nazwa Opis
Solidarity.gif
Solidarność

Dzielenie się bolesnymi doświadczeniami ma uzdrawiającą moc.

Gdy jesteś Ranny Krytyczny}}, leczenie ocalałego bez użycia Apteczki Apteczka}} leczy również ciebie, przy czym współczynnik własnego leczenia wynosi 40/45/50 % leczenia innego ocalałego.

„Pojawianie się w trudnych chwilach, wysłuchiwanie problemów innych i wspieranie potrzebujących - w ten sposób stajesz się silniejszy i rozwijasz się.” — Jane Romero

Unikalna dla Jane Romero przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Poised.gif
Opanowanie

Osiąganie celów zwiększa twoją pewność siebie.

Po ukończeniu naprawy Generatora Generator}} nie pozostawiasz czerwonych zarysowań przez 6/8/10 sekund.

„Okej, spokojnie. Nie myśl za dużo i po prostu idź przed siebie. Dasz radę.” — Jane Romero

HeadOn.gif
Determinacja

Kiedy się na coś nastawisz, niech lepiej nikt nie staje ci na drodze.

Determinacja uruchamia się po przebywaniu w Szafce Szafki}} przez 3 sekundy.

Gdy Determinacja jest aktywna, wykonanie szybkiej akcji wyjścia z Szafki ogłusza przebywającego w zasięgu Zabójcę na 3 sekundy.

Wywołuje efekt Wyczerpany IconStatusEffects exhausted.png na 60/50/40 sekund.

Czas trwania efektu Wyczerpanie nie zmniejsza się podczas biegania.

Determinacji nie można używać podczas trwania Wyczerpania lub kiedy zwabisz Wrony Bezczynności.

"Ludzi zapamiętuje się po trudnościach, jakie pokonali. Możesz uciec i zapomnieć, co jesteś w stanie zrobić, albo zmierzyć się ze swoim strachem i przypomnieć światu, kim jesteś." — Jane Romero

Jane Romero Exclusive Banner.png

Wyjątkowy przedmiot dla Jane

Rozdział „Upadek wiernych” zawiera wyjątkowy przedmiot dla Jane: koszulę w kwiaty dostępną wyłącznie w ramach DLC. Przedmiotu nie można kupić osobno.

Temple of Purgation Banner.png

Nowa mapa: Świątynia Oczyszczenia

Na pół zapomniany kompleks świątyń poświęcony oczyszczaniu wyznawców Wielkiej Kapłanki. Przyprawiająca o zawrót głowy hipostylowa sala miała utrzymywać ciężar niebios. Wykradziona ze wspomnień Plagi świątynia została wybudowana w Czerwonym Lesie, którego wichry poszarpały jej gładkie krawędzie. Dziś straszliwą budowlę widać ze wszystkich najważniejszych miejsc.

ROZSZERZENIA DO GRY
ROZDZIAŁY
Logo theLastBreathChapter.png CHAPTER I: The Last Breath Chapter Logo aNightmareOnElmStreet.png CHAPTER VI: A Nightmare on Elm Street™ Logo demiseOfTheFaithful.png CHAPTER XI: Demise of the Faithful Logo silentHill.png CHAPTER XVI: Silent Hill
Logo theHalloweenChapter.png CHAPTER II: The HALLOWEEN® Chapter Logo theSawChapter.png CHAPTER VII: The SAW™ Chapter Logo ghostFace.png CHAPTER XII: Ghost Face® Logo descendBeyond.png CHAPTER XVII: Descend Beyond
Logo ofFleshAndMud.png CHAPTER III: Of Flesh and Mud Logo curtainCall.png CHAPTER VIII: Curtain Call Logo strangerThings.png CHAPTER XIII: Stranger Things Logo aBindingOfKin.png CHAPTER XVIII: A Binding of Kin
Logo sparkOfMadness.png CHAPTER IV: Spark of Madness Logo shatteredBloodline.png CHAPTER IX: Shattered Bloodline Logo cursedLegacy.png CHAPTER XIV: Cursed Legacy Logo all-Kill.png CHAPTER XIX: All-Kill
Logo aLullabyForTheDark.png CHAPTER V: A Lullaby for the Dark Logo darknessAmongUs.png CHAPTER X: Darkness Among Us Logo chainsOfHate.png CHAPTER XV: Chains of Hate Logo residentEvil.png CHAPTER XX: Resident Evil
PARAGRAFY PACZKI UBRAŃ INNE
Logo leftBehind.png PARAGRAPH I: Left Behind Logo 80sSuitcase.png The 80's Suitcase DeadByDaylightOriginalSoundtrack main header.jpg Dead by Daylight: Original Soundtrack
Logo leatherface.png PARAGRAPH II: LEATHERFACE™ Logo bloodstainedSack.png The Bloodstained Sack Logo survivorExpansionPack.png Survivor Expansion Pack
Logo ashVsEvilDead.png PARAGRAPH III: Ash vs Evil Dead Logo headCase.png Headcase Logo killerExpansionPack.png Killer Expansion Pack
Logo charityCase.png Charity Case
Advertisement