Dead by Daylight Wiki
Advertisement

Byt zabierający Meg.

Dbd-journal-entity.png Quotes left.png Ta rzecz, którą nazwałem Bytem, jest złem w najczystszej postaci. Ciężko mi to zauważyć, ale słyszę trzeszczące odgłosy, które emanują od tej okropności. Niczym bóstwo, otacza teren zamykając mnie razem z goniącym mnie zabójcą. Nie wygląda na groźnego sam w sobie. Dopóki nie zostaniesz złapany i zabójca powiesi cię na jednym z tych obrzydliwych haków. Trafiałem tam w kółko i za każdym razem pragnąłem ulgi i ucieczki. Ból łączy się ze strachem w najobrzydliwszy sposób. Jednak wciąż tam wracam niemalże co noc. Gdy jesteś na haku, Byt bierze się do dzieła, zabierając cię w górę do czegoś innego. Quotes right.png
~ Dziennik Benedict'a Baker'a, Pażdziernik 1896

Byt jest niegrywalnym Zabójcą w Dead by Daylight.

Byt jest potężną, wrogą istotą, która stworzyła koszmarne wymiary, w których uwięzieni są zabójcy i ocalali.

Niewiele wiadomo na temat Bytu i rzadko można go zobaczyć, z wyjątkiem momentu zabrania ocalałych złożonych w ofierze. Niektórzy twierdzą, że dostrzegli go w głębi poza ścianami wymiaru. Prawdopodobnie tylko im się wydawało.

Rola[]

Krwawe drzewko[]

Po zdobyciu 10 poziomu przez postać, Byt zacznie dzielić drzewko z postacią. Po wykupieniu kilku przedmiotów z drzewka pojawi się czarna plama, i gracz będzie zabierał przedmioty na zmianę z Bytem: Byt przeniesie się na następny przedmiot po każdym zakupie gracza. Przedmioty pochłonięte przez Byt nie mogą zostać kupione, więc niektóre przedmioty nie będą dostępne aż do zdobycia nowego poziomu. Jeśli Byt nie może zabrać żadnych sąsiadujących przedmiotów, przeteleportuje się w inne miejsce.

Historia[]

Byt jest nieokreślonym złem żyjącym gdzieś między rzeczywistością, a wyobraźnią, miejscem, które możemy spotkać tylko w snach. Aby się żywić, Byt sięga do serc podatnych ofiar i zmusza ich do popełniania ohydnych aktów, ponieważ jedyną możliwością, aby się objawić w prawdziwym świecie jest dla niego akt ekstremalnej przemocy kończącej się śmiercią.

Gdy coś takiego się wydarzy, Byt chwyta się naszego świata i jest w stanie przeciągnąć ludzi przez ten słaby punkt do swojego własnego koszmarnego konceptu. Pierwszymi ofiarami są ci splamieni, których akcje przebudziły starożytne zło - Zabójcy. Niektórzy byli torturowani przez wiele lat, zanim dali się zmusić do wykonywania poleceń Bytu. Byt jest cierpliwy, a tortury coraz boleśniejsze. Ostatecznie wszyscy się złamią i rozpoczną łowy dla Bytu.

Zdobycz dla Bytu jest w formie ofiar - ocalałych. Normalnych ludzi, którzy zabłądzili w przeklęte ziemie i zostali wciągnięci przez Byt bez pamięci o tych wydarzeniach. Po obudzeniu się przy ognisku, z tego koszmaru nie ma ucieczki. Byt buduje odwzorowanie prawdziwego świata w swoim koncepcie, aby zmylić ocalałych. Nie będąc w stanie zrozumieć świata, z którym się styka, Byt próbuje go skopiować jednak zawsze czegoś brakuje. Skutkiem jest ciągle zmieniająca się koszmarna mieszanka znanych i dziwnych elementów, ponieważ Byt wymyśla to, czego nie może pojąć.

W tych szalonych światach jest kilka znajomych części. Lokacje opierają się o przeklęte części prawdziwego świata, są tam dziwne generatory możliwe do naprawienia, aby zasilić bramy. Jeśli ocalałym uda się to zrobić - uciekną, jednak tylko do ogniska, przy którym zaczynali.

Byt potrzebuje, aby ocalali mieli nadzieję, że można się wydostać. Jedynie przez tą nadzieję może się żywić. Jedzenie przejawia się w formie okrutnego poświęcenia. Poprzez ten szalony rytuał Byt może wyciągać energię potrzebną do wzmacniania własnej mocy. Jego ostatecznym celem jest pochłonięcie całego świata i każda ofiara ma w tym swój udział.

Z każdą śmiercią część duszy ocalałego zanika. Finalnie gdy cała nadzieja zanika, ocalały jest coraz mniej przydatny dla Bytu, powoli ograniczając się do zimnej, obojętnej skorupy. Ci ocalali, którzy już dawno stracili resztki nadziei stają się tym, czego tak bardzo się obawiali: Zabójcami, których ofiarą byli.

Zabójcy[]

Zabójcy są stworzeni, aby spełniać rozkazy Bytu, czyli aby bezlitośnie gonić i zabijać ofiary. Wielu zabójców tego nie chce, jednak są wyjątki zadowolone spełnianiem swoich żądz. Niektórzy muszą być torturowani przez lata nim poddadzą się woli Bytu. Byt jest cierpliwy i torturuje coraz dotkliwiej. Ostatecznie wszyscy się poddają i zaczynają łowy dla Bytu.

Złożenie ofiary jest kluczowe dla Bytu, zabójcy są nagradzani za udane ofiarowania i tylko najlepsi dostają dar zabicia ocalałych własnoręcznie. Po złożeniu ocalałego w ofierze zabójca dostanie Punkty ofiary.

Ofiarowanie[]

Gdy powieszony ocalały będzie miał poniżej połowy życia, istota będzie próbowała go zabrać.

Gdy ocalały będzie miał ponad połowę życia w momencie wieszania, będzie mógł opierać się Bytowi, jednak jego zdrowie będzie powoli znikać. Jeśli gracz nie będzie się opierać, istota zabierze go od razu i nie będzie można go uratować.

Jeśli gracz miał poniżej połowy zdrowia w momencie powieszenia lub jest ostatnim ocalałym, zostanie natychmiast zabrany przez Byt i nie będzie można go uratować.

Taktyka[]

Ponieważ Byt jest niegrywalną postacią, nie można go zabić. Jednak Byt może zabić tylko ocalałych powieszonych na haku. Jeśli ocalały przeskoczy przez to samo okno 3 razy w przeciągu 20 sekund, istota je zablokuje. To samo dzieje się, gdy zabójca próbuje wyjść z mapy przez bramę.

POSTAWOWA GRA ROZDZIAŁY I-III
+ PARAGRAF I
ROZDZIAŁY IV-VII ROZDZIAŁY VIII-XI PARAGRAF III
+ ROZDZIAŁY XIII-XIV
S01 charSelect portrait.png Dwight Fairfield SurvivorDwight.png S05 charSelect portrait.png Nea Karlsson SurvivorNea.png S09 charSelect portrait.png Feng Min 32px S13 charSelect portrait.png Kate Denson SurvivorKate.png S17 charSelect portrait.png Ash Williams SurvivorAsh.png
S02 charSelect portrait.png Meg Thomas SurvivorMeg.png S06 charSelect portrait.png Laurie Strode SurvivorLaurie.png S10 charSelect portrait.png David King 32px S14 charSelect portrait.png Adam Francis SurvivorAdam.png S18 charSelect portrait.png Nancy Wheeler SurvivorNancy.png
S04 charSelect portrait.png Jake Park SurvivorJake.png S08 charSelect portrait.png Bill Overbeck SurvivorBill.png S12 charSelect portrait.png David Tapp 32px S16 charSelect portrait.png Jane Romero SurvivorJane.png S20 charSelect portrait.png Yui Kimura SurvivorYui.png
ROZDZIAŁY XV-XVIII ROZDZIAŁ XIX
S22 charSelect portrait.png Cheryl Mason SurvivorCheryl.png
S23 charSelect portrait.png Feliks Richter SurvivorFelix.png
S24 charSelect portrait.png Élodie Rakoto SurvivorElodie.png
POSTAWOWA GRA ROZDZIAŁY I-III ROZDZIAŁY IV+V
+ PARAGRAF I
ROZDZIAŁY VI-VIII ROZDZIAŁY IX-XI
ROZDZIAŁY XII-XIV ROZDZIAŁY XV-XVII ROZDZIAŁY XVIII-XIX
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
Smasher Teacher
Advertisement